DuPont riporta i risultati del secondo trimestre e della prima metà dell’anno

L’incremento dei volumi ha guidato l’aumento delle vendite del 5 percento

Aumento costante del margine operativo di segmento

Conclusione della Fusione tra pari con Dow prevista in agosto

Wilmington, Del., 25 luglio 2017 - DuPont (NYSE: DD), società basata sulla scienza che porta sul mercato globale prodotti, materiali e servizi innovativi, ha annunciato oggi utili GAAP1 2017 per il secondo trimestre da attività operative di $0.97 per azione, e utili operativi2  di $1.38 per azione. L’anno precedente, GAAP1 e utili operativi sono stati rispettivamente di $1.16 per azione e $1.24 per azione

Nella prima metà del 2017, DuPont ha riportato utili GAAP1 da attività operative di $2.50 per azione e utili operativi2 di $3.02 per azione. L’anno precedente GAAP1 e utili operativi2 per azione sono stati rispettivamente $2.55 e $2.50.

Le vendite del secondo trimestre hanno totalizzato $7.4 miliardi, il 5 percento in più rispetto all’anno precedente, con un benefit del 6 percento dei volumi parzialmente compensato dall’1 percento del declino dei prezzi locali. I volumi sono aumentati in tutti i segmenti riportabili, guidati da Agriculture, Electronics & Communications e Protection Solutions. Le vendite della prima metà per $15.2 miliardi sono aumentate del 5 percento rispetto all’anno precedente, con un benefit del 5 percento dai volumi. Le vendite sono aumentate in quasi tutti i segmenti, guidate da Agriculture, Performance Materials e Electronics & Communications. Le vendite in Agricoltura hanno avuto un impatto positivo dal cambio della tempistica delle spedizioni di sementi, incluso il cambio di accesso al mercato nel sud degli USA, con un beneficio per le vendite nella prima metà, di circa 200 milioni di dollari, o l’1 percento.

Ed Breen, chairman e CEO di DuPont, ha dichiarato: “L’aumento dei nostri utili operativi per azione e la forte crescita delle vendite del 5 percento sono state guidate dall’aumento dei volumi delle nostre linee di produzione altamente innovative. Continuiamo a vedere i risultati dell’attenzione, l’efficienza e la produttività dei nostri team, mentre ci avviamo verso la conclusione della fusione con Dow prevista in Agosto. Il nostro piano di integrazione ci permette di iniziare velocemente l’implementazione, incluso il lancio di progetti per ottenere l’obiettivo di un risparmio dei costi di 3 miliardi di dollari, e procedere alla costituzione di tre società forti e indipendenti da lanciare nel mercato”.

Risultati del secondo trimestre

• Utili GAAP per azione diminuiti del 16 percento da $1.16 dell’anno precedente a $0.97. Utili operativi per azione aumentati dell’11 percento, da $0.97 dell’anno precedente, a $1.38.
  • Le vendite per 7.4 miliardi di dollari sono aumentate del 5 percento con un benefit del 6 percento del volume parzialmente compensato dall’1 percento del declino dei prezzi locali. I volumi sono aumentati in tutti i segmenti riportabili, principalmente guidati da Agriculture, Electronics & Communications e Protection Solutions.
  • Margini operativi di segmento aumentati di circa 80 punti base, guidati da miglioramenti in Electronics & Communications, Industrial Biosciences and Agriculture.

Risultati prima metà dell’anno

• Utili GAAP per azione scesi del 2 percento, da $2.55 dello scorso anno a $2.50. Utili operativi2 per azione cresciuti del 21 percento, da $2.50 dello scorso anno a $3.02.
  • Vendite per 15.2 miliardi aumentate del 5 percento, guidate dalla crescita dei volumi. Vendite aumentate in quasi tutti i segmenti, guidate da Agriculture, Performance Materials e Electronics & Communications.
  • Vendite in agricoltura aumentate del 5 percento, con un benefit del 5 percento dai volumi e dell’1 percento dai prezzi locali, parzialmente compensato dall’1 percento di impatto negativo del portafoglio. La crescita dei volumi è stata guidata dalla tempistica delle spedizioni di sementi, dal cambio della direttrice Sud degli USA, da un aumento delle vendite di insetticidi e fungicidi, maggiori vendite di soia negli USA, maggiori vendite di sementi di girasole e mais in Europa. Questa crescita è stata parzialmente compensata da un inaspettato declino nei volumi del mais, relativo ad una riduzione della superficie dedicata in Nord America.
  • Il margine lordo totale della società è aumentato di 45 punti base. I margini dei segmenti operativi sono aumentati di 170 punti base, guidati da miglioramenti in Electronics & Communications, Performance Materials e Agriculture.
  • Il flusso di cassa libero è aumentato di circa 200 milioni di dollari, esclusi circa 2.8 miliardi di dollari di aumento di contributi pensionistici.

Forward-Looking Statements:

On December 11, 2015, DuPont and The Dow Chemical Company (“Dow”) announced entry into an Agreement and Plan of Merger, as amended on March 31, 2017, and as may be amended from time to time in accordance with its terms, (the “Merger Agreement”) under which the companies will combine in an all-stock merger (the “Merger Transaction”), subject to satisfaction of closing conditions, including receipt of regulatory approval. Dow and DuPont have obtained conditional approval for the Merger Transaction from the antitrust regulatory authorities in the United States, Brazil, Canada and China, among others. The conditional approvals were granted based on the companies fulfilling their commitments to divest certain assets, among other conditions (the “Conditional Commitments”). In connection with the Conditional Commitments, DuPont entered into a definitive agreement (the “FMC Transaction Agreement”) with FMC Corporation (FMC). Under the FMC Transaction Agreement subject to the closing of the Merger Transaction in addition to customary closing conditions, including regulatory approval, FMC will acquire certain Crop Protection business and R&D assets from DuPont and DuPont has agreed to acquire certain assets relating to FMC’s Health and Nutrition segment (collectively, the “FMC Transactions”). The combined company will be DowDuPont Inc. DuPont and Dow intend, following consummation of the Merger Transaction, that DowDuPont Inc. will pursue, subject to the receipt of approval by the board of directors of DowDuPont, the separation of the combined company’s agriculture business, specialty products business, and materials science business through a series of tax-efficient transactions (collectively, the “Intended Business Separations”). For more information, please see DuPont’s latest annual, quarterly and current reports on Forms 10-K, 10-Q and 8-K, as well as the joint proxy/prospectus included in the DowDuPont Registration Statement on Form S-4 filed in connection with the Merger Transaction.

This document contains forward-looking statements which may be identified by their use of words like “plans,” “expects,” “will,” “believes,” “intends,” “estimates,” “anticipates” or other words of similar meaning. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s strategy for growth, product development, regulatory approval, market position, anticipated benefits of recent acquisitions, timing of anticipated benefits from restructuring actions, outcome of contingencies, such as litigation and environmental matters, expenditures, financial results and timing of, as well as expected benefits, including synergies, from the Merger Transaction and the Intended Business Separations, are forward-looking statements. These and other forward-looking statements, including the failure to consummate the Merger Transaction, the Intended Business Separations, the FMC Transactions or the Conditional Commitments, to make or take any filing or other action required to consummate such transactions in a timely manner or at all, are not guarantees of future results and are subject to risks, uncertainties and assumptions that could cause actual results to differ materially from those expressed in any forward-looking statements. Forward-looking statements are not guarantees of future performance and are based on certain assumptions and expectations of future events which may not be realized. Forward-looking statements also involve risks and uncertainties, many of which are beyond the company’s control. Some of the important factors that could cause the company’s actual results to differ materially from those projected in any such forward-looking statements are: fluctuations in energy and raw material prices; failure to develop and market new products and optimally manage product life cycles; ability to respond to market acceptance, rules, regulations and policies affecting products based on biotechnology and, in general, for products for the agriculture industry; outcome of significant litigation and environmental matters, including realization of associated indemnification assets, if any; failure to appropriately manage process safety and product stewardship issues; changes in laws and regulations or political conditions; global economic and capital markets conditions, such as inflation, interest and currency exchange rates; business or supply disruptions; security threats, such as acts of sabotage, terrorism or war, natural disasters and weather events and patterns which could affect demand as well as availability of products for the agriculture industry; ability to protect and enforce the company’s intellectual property rights; successful integration of acquired businesses and separation of underperforming or non-strategic assets or businesses; and risks related to the Merger Transaction, the Intended Business Separations, the FMC Transactions and the Conditional Commitments. These risks, as well as other risks associated with the Merger Transaction, the Intended Business Separations, the FMC Transactions and the Conditional Commitments, are or will be more fully discussed in (1) DuPont’s most recently filed Form 10-K, 10-Q and 8-K reports, (2) DuPont’s subsequently filed Form 10-K and 10-Q reports and (3) the joint proxy statement/prospectus included in the Registration Statement filed with the SEC about the Merger Transaction. Unlisted factors may present significant additional obstacles to the realization of forward-looking statements. Consequences of material differences in results as compared with those anticipated in the forward-looking statements could include, among other things, business disruption, operational problems, monetary loss, legal liability to third parties and similar risks, any of which could have a material adverse effect on DuPont’s consolidated financial condition, results of operations, credit rating or liquidity. The company assumes no obligation to publicly provide revisions or updates to any forward-looking statements, whether because of new information, future developments or otherwise, should circumstances change, except as otherwise required by securities and other applicable laws.

7/25/17

DuPont

Fin dal 1802, DuPont (NYSE: DD) porta sul mercato globale le conoscenze scientifiche e ingegneristiche più avanzate sotto forma di prodotti, materiali e servizi innovativi. La società ritiene che, grazie alla  collaborazione con clienti, governi, ONG e leader innovativi, si possa contribuire a trovare una soluzione  alle sfide globali più pressanti: garanzia di cibo sano e sufficiente ad ogni essere umano, riduzione della  dipendenza dai combustibili fossili e protezione dell’ambiente. Per ulteriori informazioni su DuPont e il suo impegno per un’innovazione fondata sulla collaborazione, visitare il sito www.dupont.com.

Il logo ovale DuPont, DuPont™, e tutti i nomi di prodotti contrassegnati con ® sono marchi commerciali o marchi commerciali registrati di E. I. du Pont de Nemours and Company o di sue società affiliate.

Contatto editoriale:

Ufficio Stampa DuPont Corporate per l’Italia